2018-12-10 08:43Pressmeddelande

Auktionerar ut snickare – pengarna till Musikhjälpen

VD, Robin Klich hoppas att det kommer in riktigt bra bud till Musikhjälpens insamling.VD, Robin Klich hoppas att det kommer in riktigt bra bud till Musikhjälpens insamling.

Till salu på Musikhjälpen: 40 timmar med en professionell snickare som kan förverkliga ett drömprojekt.
   Pengarna går oavkortat till att förverkliga livsdrömmar för funktionshindrade i fattiga länder.
   – Vårt motto ”Vi bygger en bättre omvärld” ligger helt i linje med Musikhjälpens målsättning,
säger Robin Klich på Karaten Bygg som auktionerar ut en snickare till förmån för Musikhjälpen 2018.

Musikhjälpen drog igång i december 2008. Konceptet är enkelt: tre programledare stängs in i ett hus, ”glasburen”, under sex dygn och sänder radio och tv dygnet runt. Lyssnarna skänker pengar till ett välgörenhetsprojekt och får i gengäld önska en låt.
   Premiäråret samlades drygt tre miljoner kronor in, förra året slogs ett nytt rekord med nära 75 miljoner kronor. I år ska de tre programledarna – Daniel Adams-Ray, Farah Abadi och William Spets – försöka slå rekord ännu en gång. Årets tema är ”Alla har rätt till att funka olika” och pengarna går till funktionshindrade i fattiga länder.
   – Självklart vill vi också bidra och bygga en bättre värld, säger Robin Klich på Karaten Bygg och fortsätter.
   – Vi kommer att auktionera ut 40 timmar med en av våra snickare på Musikhjälpen. Den som bjuder högst kan både förverkliga ett eget drömprojekt och göra en god gärning.
   Musikhjälpen 2018 sänds från Stortorget i Lund 10-16 december och sänds non-stop i P3 och på SVT Play.

Om Karaten Bygg

Karaten Bygg grundades 2006 och vi är idag en stark spelare att räkna med i branschen. Vi är här för att vi hela tiden vågar utmana normen. Och vi gör det genom vårt moderna synsätt där vi med vår värdegrund noggrant fokuserar på att ta fram de bästa medarbetarna för att kunna skapa de nöjdaste kunderna – det vi räknar som vår framgång. Idag är vi snart 300 engagerade, kompetenta och erfarna karater som främst erbjuder företag och organisationer kvalitetstjänster inom byggservice och byggentreprenad. I morgon kanske vi erbjuder något mer – huvudsaken är att vi bygger en bättre omvärld.

Kommunikationsansvarig
Jonny Polvora